torsdag den 18. oktober 2012

Aladin på Fredericia teater


Endnu en gang sidder jeg mundlam, og endnu en gang er det på grund af Fredericia Teater, som virkelig har overgået sig selv! (Selvom jeg ikke troede det var muligt!)

Da jeg kom ind, forventede jeg ikke andet end historien om Aladin som forelsker sig, men en ond står i vejen og så er der en lampeånd...Men jeg tog fejl!

Fra allerede første scene, da de tre ´fortællere´ kom ind, var jeg solgt! Der er jo intet bedre end mænd i kamal kostumer! (;
På få minutter skiftede man fra saharas ørken, til markedspladsen med mange mennesker, til det smukke palas, til de smukkeste steder på det flyvende tæppe og helt ned til det uhyggelige lokale hvor der skete mystiske ting!
Og en af de fantastiske ting var at de havde klaret at være ´up2date´! Stor ros for det



Jeg vil starte med at rose Johannes Nymark, for hans fantastiske stemme! Og hans fantastiske spil! Det ene øjeblik sad jeg og grinte over ham, og det næste græd jeg fordi han bare gerne ville have sin mor accept.

Næst vil jeg rose Maria Lucia for hendes fantastiske stemme og fordi hun fik alle til: At gøre som prinsessen siger! (;

De to onde, skal også have stor ros for at få mig skræmt med deres uhyggelige grin! Og deres sang! Jamen WOW!

Teit, Kim og Max-Emil, skal også have ros for at være så fantastiske sjove! Og gøre så meget for musicallen!

Og så Pelle-Emil...En ung mand som jeg nærmest blev forelsket i efter jeg så ham i går! Jamen wow! Han fik virkelig publikum med, sang så flot og var så underholdene! ´Geini to the end of time!´ Han fik os alle til at grine højlydt! Det var fantastisk!!!

Og sidst men ikke mindst, det fantastiske ensemble som var så dygtige! Man skulle ikke tro, at alle ikke var prof, for de gjorde det så super!


Jamen alt i alt, vil jeg sige, det er den bedste musical, jeg til dato har set! Hvis i ike har set den, så skynd jer og køb biletter!
Og de burde virkelig udgive den på dvd! Jeg vil hvert fald være den første i køen til den!



FREDERICIA TEATER ER DET NYE BROADWAY!



Amanda Arrigan Nymann

Ingen kommentarer:

Send en kommentar