onsdag den 14. marts 2012

Jeg kan selv se mit ADHD som en sjov ting!

Jeg vil gerne fortælle noget af de sjove/positive sider af ADHD og dens koncen....HEY! VENT! DER ER SGU ET EGERN! koncentrations besvær..Ej okay, nu til det seriøse..

Dem jeg kender (også mig selv), har det sådan her i folkeskolen; Der er 4 ´typer´; Dullerne, nørderne, sportsidiotner, og så er der få elever som står og hopper ovre i hjørnet eller glor efter egern, og ja, sådan en har jeg selv været.
Jeg forstår slet ikke ´normale menensker´ som bare sidder på deres flade numse og laver alt, der skal ske noget spændende! Og det kan betyde at man måske skal kigge lidt mere ud af vinduet end normalt, man ved jo aldrig om der kommer en giga gris flyvende!..

Jeg hører tit folk tror ADHD børn, er de dumme der altid larmer, MEN NEJ! Det er faktisk bevist at man skal være klog for at have ADHD, hvis man nu var som, lad os sige, Amalie fra paradis hotel, ville det jo være umuligt at have det, hun ved jo sikkert ikke engang hvad det er d; (Har intet i mod amalie, synes hun er sød! men ikke den klogeste)

Os med ADHD, er også tit kreative, og skifter tit opgave, derfor laver vi mange flere forskellige ting, og lærer derfor mere! (:

Men alt er ikke lut og lagkage, selv i drømme har jeg koncentrations besvær! Jeg kan opleve at jeg det ene øjeblik drømmer om jeg er hitman og det næste er der et egern som flyer, det er faktisk træls når man er ved at dræbe skurken!

Vi er en helt særlig race af menensker, og vi skal have ligeså meget respekt som alle andre!!

Håber i har nydt det (:



Over and out

Amanda Arrigan Nymann

Ingen kommentarer:

Send en kommentar