mandag den 16. april 2012

Columbine Shooting.

I dag fandt jeg ud af, hvad jeg skal op i, i engelsk mundligt eksamen.

COLUMBINE SHOOTING.!


Yes Yes Yes! Det er jeg glad for, for det synes jeg er spændende, men også sørgeligt.
Til jer der ikke ved hvad det er, fortæller jeg det lige kort.


Erik Harris

Dylan Klebold.
Den 20 April 1999 skete der noget  forfærdeligt på Columbine High school, nemlig at de to unge;Eric Harris og Dylan Klebold, valgte at skyde 12 elever og en lærer, De sårede også 24 mennesker fysisk. Til sidst valgte de at begå selvmord, som nok også var godt, for de ville ikke have fået meget ud af deres liv.
Men altså, FBI og politiet mente det var mobning som var grunden,
Før drengene gjorde det, havde de lavet en blog, med uhyggelige ting. Men ja, til jer som ikke kender til det! LÆS DET!! For det ville tage dage at forklare det hele. Og det er vildt spændende!


Billede fra da de skød i kantinen.

Billede fra de begik selvmord.




Men når alt er sagt, slår nogle ting mig.

1. Hvordan kan drenge på 17/18 år, få adgang til våben, uden tilladelse, plus de ikke var helt raske psykiske. (De våben der blev brugt var;Intratec TEC-DC9, Hi-Point 995 Carbine, Savage 67H pumpgun/shotgun, Stevens 311D dobbelt tøndeformede savede-off shotgun, 99 ´Bomber´, 4 knive )
2. Hvordan kunne de gøre det?
3. Og hvorfor vidste ingen at de var så triste, de havde jo lavet en blog med; how to make a bomb, og; who we want to kill. HVORDAN KAN MAN OVERSE DE TING!


Selvom skolerne i Danmark kan være, (på ungdansk) røvsyge/nedrn, er dette dog ikke sket! Så tak til danske skoler! Vi passer tydeligvis bedre på vores elever!


STOP MOBNING!



Amanda Arrigan Nymann

Ingen kommentarer:

Send en kommentar